بیوگرافی نیوشا ضیغمی (18/4/59)

به مناسبت تولد نیوشا ضیغمی هم خواستیم تبریک بگیم بهش هم بیوگرافیشو تو وبلاگ داشته باشیم.        به 

 

 

 

                                               ادامه مطلب... 

 

                                                 بیا.

نظر نظر نظر !!!!! 

 

 

                                              

 

اینم بیوگرافی خانم ضیغمی: 

 

      

نیوشا ضیغمی یکی از استعدادهای نو و برتر بازیگری و از خوش چهره ترین هنرپیشگان تاریخ سینمای ایران است که از نظر شخصیتی نیز بسیار قابل اعتنا و احترام است.او در سومین تجربه بازیگری برای فیلم شوریده موفق به دریافت عنوان کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره بین المللی فجر شده است که در همان گامهای نخست ، ایستادن پس از بانو هدیه تهرانی بهترین بازیگر زن فیلم سینمائی چهارشنبه سوری برای نیوشا افتخاری است و نشان از توانائی ها و دانش او دارد.


نیوشا ضیغمی آنشب در بهمن دو سال قبل در جشنواره بین المللی فیلم فجر ۸۴ در عین ناشناختگی ولی با لیاقت و هنرمندی توانست  کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شود و  بر شایستگیهای خود در بازی و هم در شخصیت خارج از دوربین که همه تعریف میکنند مهر تائیدی بزند. البته در آن سال که هدیه تهرانی با بازی بینظیر در چهارشنبه سوری حضور داشت عنوان کاندید اول در کنار بزرگی مثل بانو تهرانی برای او و درگامهای نخست افتخار و نشان برتری های اوست.

ای کاش در اخراجی ها پلانهای متعدد او موقتا کنار نمیرفت و البته در بخش دوم این فیلم داستان عاطفی او را دنبال میکنیم.نیوشا از بازیگرانی است که از لحاظ صورت و زیبائی و تیپ در تاریخ سینمای ایران هر یک یا چند دهه اتفاق می افتد. اخلاق و ادب او زبانزد است.

نیوشا اولین کار هنری خود را در سینما با  در چشم باد  ساخته ی مسعود جعفری جوزانی در سال ۸۳ شروع کرد. مواجهه و تردست دومین  و سومین فیلمی بود که او بازی داشت. اولی اجتماعی و دومی عاشقانه بود.

این هنرمند در سال ۸۴ دو فیلم در کارنامه اش ثبت کرد:گناه من و شوریده که برای این دومی یک جایزه معتبر کسب کرد. در سال ۸۵ هم مثل قبل که هر سال در دو فیلم بازی داشته در دو فیلم جنجالی اخراجی ها و پارک وی که ساخته فریدون جیرانی بوده که پارک وی مثل فیلمهای جیرانی همیشه سر و صدادار بوده است.با اکران این فیلم در امسال همه بازی بینظیر نیوشا ضیغمی را  دیدیم.

نیوشا متولد ۱۸ تیر ماه ۱۳۵۹ است و  فارغ التحصیل رشته روان شناسی (گرایش کودک)  و در ضمن مدیر بخش تبلیغات سینمائی شرکت اگسپت  .

 ادب و مهربانی و شخصیت مهمترین صفت های نیوشا است و یکی از سرمایه ها و مایه افتخار سینمای ما به شمار می آید.

     اما در جشنواره 25 فیلم فجر هم حضور خوبی داشت با سه فیلم «پارک وی » «اخراجی ها » و «گناه من» که در این فیلم با حمید گودرزی همبازی بوده است  که در این میان کار ده نمکی یعنی «اخراجی ها» با استقبال مردم روبرو شد که در آن فیلم حضور درخشانی داشته است و از نظر خیلی از سینماگران آینده روشنی در انتظار اوست.

از بازیگران موفق کانون سینما گران جوان (ورودی سال 1382) که بلافاصله پس از پایان دوره آموزشی خود مشغول به کار در عرصه حرفه ای سینما و تلویزیون شد.نیوشا بواسطه استعداد و توانایی و تلاش مستمر خود توانست در مدت کوتاهی در فیلم های سینمایی بزرگی در نقش اول کار کند.

دوره بازیگری کانون سینما گران جوان با سریال «در چشم باد»مسعود جعفری جوازانی در سال 1382 کار حرفه ای را آغاز کرد.یک سال بعد با بازی در فیلم«تر دست»محمد علی سجادی و کار با این کارگردان با تجربه به او بازیگری را بیشتر آموخت .بعد از تجربه «تردست » محمدعلی سجادی او را برای بازی در فیلم «شوریده» در اواخر سال 1383 انتخاب کرد.

نیوشا ضیغمی با بازی در فیلم «شوریده » گامی بزرگ در سینما برداشت و با حضور در جشنواره 24 فیلم فجر باعث شد نامزد دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول  زن شود و با هدیه تهرانی رقابت کند.که خودش گوشه ایی از  موفقیتش را بازی در فیلم «شوریده» و همکار یش با محمدعلی سجادی می داند.

«مواجهه » که در جشنواره 24 فیلم فجر هم حضور داشت باعث شد تا داوران جشنواره او را جز بازیگران حرفه ایی قرار دهند.

«اخراجی ها »  بدلیل حضور بازیگران بزرگ درس بزرگی برای نیوشا ضیغمی بود.که پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را با بازی در فیلم مسعود ده نمکی یدک می کشد.

نیوشا ضیغمی در سال 1385 بازی خود رادر «پارک وی » به اتمام رساند. «پارک وی » مطمئنا یکی از کارهای ارزشمند او ست به خاطر کار کردن با کارگردان بزرگی همچون فریدون جیرانی.اما نیوشا زیاد در بازی در این فیلم راضی نیست چون در زمان مونتاژ فیلم سکانس های خوب نیوشا را حذف کرده بودند...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد